I sidste uge havde Claus Espeholt fra Grenå et kritisk brev i
Grenå Bladet om oplevelser med butiksansatte i specialbutikker i Grenå, som efter hans
opfattelse var for lidt interesserede i at betjene kunderne. Hertil svarer i denne uge en
dame fra Fjellerup:
"Jeg mener, at jeg er berettiget til at svare på første del af dit brev
"Handelsbyen Grenå", da jeg er salgsassistent i en specialbutik. Det øvrige
vil jeg ikke kommentere, da jeg kun kender til det fra kundens side. Men hvis det piner
dig meget, så gå til toppen i stedet for at jokke på de "små".
Hvorfor skulle en butiksindehaver lukke op for kunder efter lukketid? Der er ellers ekstra
åbent nogle lørdage, så man kan handle uden for de travle hverdage.
Jeg er sikker på, at butiksindehaveren har et liv efter arbejde! Uha! Det ved jeg ikke,
om du har tænkt på! Måske familien gerne vil se ham/hende hjemme inden kl. 19 bare én
dag om måneden.
"Kl. 19! Jamen, de lukker da kl. 17!"
Uhmm, ja, men der skal bestilles varer og sættes varer på plads, gøres kasser op og
ordnes regnskaber m.m., inden man tager hjem til sit liv.
Det er ret sjældent, at alle kunder er ude inden eller til lukketid, så der er næsten
altid overarbejde.
"Årh ja, 5 minutter fra eller til," piver du sikkert, men det er aldrig kl.
16.55, en butik lukker, hvis der står 17.00 på døren. Og tænk videre
., det er 5
minutter hver dag, mindst. Tænk over, hvad lukketid betyder. Stav det! Del det i
stavelser! Smag på ordet, og tænk på dine medmennesker, for mennesker, det er vi, os
diskenspringere!"
Skrevet af Dorte Rasmussen, Fjellerup Bygade 23,
i Grenå Bladet d. 19. december |