Grenaa Bladet - 04-08-2003
Minna og Gunnar trækker elever til Grenaa Fiskeriskole

Grenaa Fiskeriskole kan for nærværende melde om »alt udsolgt« til sine grundkurser for resten af 2003.
 Og det er de kendte reklamefigurer, Minna og Gunnar, der får æren herfor. Reklamekampagnen med Minna og Gunnar - spillet af Kirsten Lehfeldt og Niels Olsen - har netop til formål at lokke nogle flere unge til at blive fiskere, og det mål ser nu ud til at kunne opfyldes med den øgede interesse in mente. I Grenaa har man således fået mange flere henvendelser end normalt, og det har været åbenbart, at interessen begyndte lige efter de første reklamespots kom ud med det kendte ægtepar.
Desuden har Danmarks Fiskeriforening haft over 18.000 besøgende på den specielle hjemmeside, der blev oprettet i forbindelse med kampagnen. Fiskeriforeningens mål med kampagnen er at opnå en fordobling i tilgangen til erhvervet inden år 2006.


[ Alle ugens artikler | Hoved oversigt | Grenaa Bladets hjemmeside ]

© Grenaa Bladet 2002