Bedre service på rådhuset efterlyses |
Åbent brev til borgmesteren i Grenaa - og andre
ansvarlige!
Som nytilflyttet til Grenaa undrer jeg mig en hel del.
Jeg var - fejlagtigt åbenbart - af den opfattelse, at man i Grenaa er meget interesseret
i at få mange nye tilflyttere og at man derfor har prøvet at markedsføre Grenaa som et
sted, hvor der er mange tilbud til borgerne - både uddannelsesmæssigt, kulturelt og
naturmæssigt.
Jeg blev derfor noget overrasket - og skuffet - da jeg forleden mødte op på rådhuset
for at aflevere min flytteblanket. Glad og fro gik jeg hen til skranken i receptionen og
stillede mig forventningsfuld op for at blive betjent. Efter at have bakset lidt med
ringeklokken, der stod opstillet på disken, kom en lidt uvenlig dame frem og sagde
halvsurt: »Ja, den virker altså«.
Jeg følte mig i den grad irettesat, afleverede derfor underdanigt min blanket og ventede
spændt på et »Velkommen til Grenaa«, men damen bag skranken registrerede blot
mundtligt min nye adresse - ikke en eneste venlig kommentar - ingen oplysninger om
foreninger, seværdigheder, fællesantenne m.m. - intet velkommen til Grenaa.
Jeg væbnede mig med tålmodighed, for jeg tænkte, at der selvfølgelig blev tilsendt mig
oplysninger om ovennævnte en af de følgende dage.... men jeg venter stadig på sådanne
oplysninger.
Mit budskab i dette læserbrev er således en opfordring til de ansvarlige i Grenaa
Kommune om, at der udarbejdes en lille folder, et brev fra borgmesteren eller andet, der
kort informerer nytilflyttede om de mange muligheder, der jo er i Grenaa, således at nye
borgere føler sig velkomne, for det går jeg da ud fra, vi er?
Jeg synes, det er ærgerligt at skulle starte min nye tilværelse i Grenaa med en dårlig
oplevelse, når det er så lidt, der skal til for at give nye borgere følelsen af at
være velkomne.
Med venlig hilsen
Lis Ask Mogensen
Markedsgade 22
8500 Grenaa
[ Alle ugens artikler | Hoved oversigt | Grenaa Bladets hjemmeside ]
© Grenaa Bladet 2002