Grenaa Taxa svigter ikke |
Til Pia Pedersen, Dr. Holstvej 24, Åbyhøj:
Som svar på dit læserbrev i Grenaa Bladet den 5. februar 2002, kan oplyse, at jeg efter jeg har haft lejlighed til at aflytte bestillingssamtalen og jeres rykkere, så er det tydeligt, at din opfattelse af hændelsesforløbet ikke er korrekt.
Du skriver at I (din søster Elisabeth) kl. 16.01 bestilte en taxa til at afhente Jer til tog kl. 21.30 og I blev lovet, at den ville komme. Det faktiske er, at telefondamen fortalte Jer, at hun ikke kunne love dette, men taxaen ville komme »så tæt på tidspunktet som muligt«, så derfor er I ikke lovet en taxa.
I har rykket flere gange, senest kl. 22.01, hvor din søster meddelte, at nu var toget kørt, selv om hun da påstod, at I bestilte taxa kl. 17.30 og her også fik gentaget at man lovede taxaen »så tæt på tidspunktet som muligt«.
Angående Jeres ønske om at blive kørt gratis til Århus, kan jeg kun oplyse, at det er kutyme, at såfremt man kan bevise, at Grenaa Taxa har lavet en fejl, så betaler vi selvfølgelig udgiften til at nå det mistede tog, men hvis man ikke på tidspunktet kan placere fejlen, må kunden betale og derefter klage til bestillingskontoret, der såfremt klagen findes korrekt, så refunderer udgiften.
Ovenstående er årsagen til at chaufføren ikke ville køre til Århus uden betaling, så derfor fik I oplyst muligheden for at klage til Grenaa Taxa den førstkommende arbejdsdag.
Du skriver også, at jeg ikke har givet en undskyldning endsige svaret på Jeres klage. Dette er ikke korrekt. Jeg hentede personligt klagen hos din søster på Fuglsangvej 119, hvor også din fader Tage Pedersen var til stede. Ved denne lejlighed forsøgte jeg at forklare, at vi havde meget travlt og lovede at undersøge de nærmere omstændigheder ved denne kedelige hændelse. Det gjorde jeg allerede samme aften, og ringede til din søster Elisabeth, hvor jeg fortalte om hændelsen som beskrevet tidligere i dette svar.
Du nævner også, at I kørte til Grenaa Politi, dertil kan jeg oplyse at det på båndet tydeligt kan høres, at det er et ønske fra Jer selv, hvorfor Grenaa Taxa ikke kan bebrejdes dette.
NB. Ovenstående kan bekræftes af bestillingskontoret ved formand Lars Korreborg, Randers Taxa.
Idet jeg håber dette har givet en forklaring på denne ulykkelige oplevelse, skal jeg selvfølgelig dybt beklage den, og udtrykke håb om at det ikke sker igen.
På vegne af Grenaa Taxa K. E. Ommestrup, formand
[ Alle ugens artikler | Hoved oversigt | Grenaa Bladets hjemmeside ]
© Grenaa Bladet 2002