04-12-2001

Erhvervslivet bakker op omkring kulturhusets nye sponsor-koncept

Grenaa Blad logo

Kulturhuset Pavillonen er klar med et helt nyt sponsor-koncept, og der er allerede på nuværende tidspunkt indgået en del sponsor-kontrakter, som i øvrigt løber for et år ad gangen. Huset er da også ganske stolt over og tilfreds med allerede på dette tidlige tidspunkt for konceptets ikrafttræden at have indsamlet over 100.000 kroner, som skal bruges til at udbygge kulturhusets arrangementsudbud til næste år.
Det nye sponsor-koncept blev for nylig præsenteret for inviterede fra områdets erhvervsliv. Næstformanden i Kulturhuset Pavillonen, Lene Fribo, fortæller:
- Tidligere har vi indgået forskellige samarbejder omkring arrangementer og i foråret lykkedes det at indgå aftaler omkring sponsorering af stolene i vores nye koncertsal samt skillevæggene mellem »Mommerne«. I november åbnede vi så op for muligheden for et nyt fast sponsor-samarbejde med konkrete modydelser. Vi ville sikre, at man som sponsor både bliver set og selv får store, seværdige oplevelser. Og vi må sige, at det er blevet taget rigtig godt imod. Det er naturligvis stadig muligt at indgå forskellige andre samarbejder, hvor vi laver fleksible, skræddersyede løsninger, men vi kan mærke, at vores tre nye sponsor-pakker er det virksomhederne vil have, siger Len Fribo, og fortsætter:
- De tre sponsorpakker har vi valgt at kalde Kultur-spot, Kultur-sponsor og Kultur-partner. Pakkerne koster henholdsvis 5.000, 10.000 og 25.000 kroner excl. moms, og for alle tre pakker gælder det, at virksomheden får et vist antal kulturbilletter inklusiv en forfriskning til Kulturhuset Pavillonens egne arrangementer. Der er ligeledes en rabatordning for køb af yderligere billetter. Desuden får man logo-eksponering på vores hjemmeside og et gedigent messingskilt på sponsorvæggen i Kulturhusets foyer. For de 2 største pakker gælder desuden, at man får logo-eksponering i store oversigtsannoncer samt i 2 sæsonprogrammer og for den største pakke, at man får logo-eksponering i den løbende arrangementsoversigt i dagblade og ugeaviser, siger Lene Fribo, der yderligere kan fortælle, at de nuværende sponsorer har udtalt, at de er glade for at kunne støtte kulturlivet i Grenaa, og at man glæder sig til at kunne uddele kulturbilletter blandt medarbejdere, gode kunder, bestyrelse med flere.

Kan nåes endnu
Man kan stadig nå at være med i det nye sponsor-koncept, idet aftaler indgås pr. den 1. januar og igen pr. den 1. juli. Er man interesseret heri vil man fra kulturhusets side være interesseret i at høre fra de pågældende virksomheder inden den 3. december. Kontakt i så henseende enten Lene Fribo eller kulturhusleder Hardy Andersen.

[ Alle ugens artikler | Hoved oversigt | Grenaa Bladets hjemmeside ]

© Grenaa Bladet 2000