09-10-2001 |
|
Den nye turistdirektør er tiltrådt i sit nye job |
![]() |
Destination Djursland kunne pr. den 1. oktober byde
velkommen til sin nye turistdirektør Lars Tribler. Han er 37 år gammel og født og
opvokset i Skanderborg. Lars Tribler er uddannet indenfor reklame og marketing og har
senest været ansat som turistchef ved Fåborg Turistbureau. Han bestrider tillige en
række tillidsposter indenfor turisterhvervet - blandt andet som formand for Foreningen af
Danske Turistchefer og via flere centrale poster i Danmarks Turistråd.
Den konstituerede direktør, Per Rasmussen, vendte den 1. oktober permanent tilbage til
sit job som turistchef i Grenaa, og er herefter indgået som en del af ledergruppen i
Destination Djursland. Gruppen består foruden Per Rasmussen af Lars Tribler og Flemming
Rasmussen fra destinationskontoret i Ebeltoft, samt turistcheferne Eigil Osmundsen, Ole
Frederiksen og Jens Thousgaard.
I det seneste nyhedsbrev fra Destinationen beretter Per Rasmussen og den nye
marketingsassistent i organisationen, Marianne Vester, om de nye tiltag hvad angår
markedsføringen af turismen på Djursland i 2002.
Et oplæg hertil blev godkendt på et bestyrelsesmøde i Destinationen den 12. september.
Hovedbrochuren »Djursland stikker næsen frem« vil igen udkomme på 6 sprog: dansk,
tysk, norsk, svensk, hollandsk og engelsk. Brochuren udkommer i 200.000 eksemplarer.
Nye aktører på fællesguiden
Og så er der et helt nyt tiltag på vej - med nye aktører - omkring fællesguiden, der
skal »sælge« Djursland overfor gæsten, når han/hun er blevet lokket hertil.
- Fællesguiden - »Information Djursland« - udkommer i 150.000 eksemplarer og vil blive
udgivet i samarbejde med Mercatus Reklamebureau A/S og Grenaa Bladet. Tanken med guiden
er, at den skal være så repræsentativ som mulig. Det vil sige, at så mange annoncører
fra Djursland som muligt skal have tilbuddet om at deltage for på denne måde at lave en
guide for Djursland som samler alle informationer og hele turisterhvervet. Dermed giver vi
Djurslands gæster den bedste oversigt over, hvad Djursland kan tilbyde. I guiden
inkorporeres Turistkort Djursland med både Djurslandskortet i A2- format, og de mange by-
og sommerhusområdekort. Fællesguiden vil blive distribueret på hele Djursland igennem
den såkaldte lokaldistribution - de blå standere, som står overalt på Djursland, hvor
turister færdes. Samtidigt vil guiden også blive distribueret i randområderne til
Djursland - herunder Randers og Århus, hedder det i nyhedsbrevet fra Destination
Djursland.
[ Alle ugens artikler | Hoved oversigt | Grenaa Bladets hjemmeside ]
© Grenaa Bladet 2000