09-10-2001

Den nye turistdirektør er tiltrådt i sit nye job

Grenaa Blad logo

Destination Djursland kunne pr. den 1. oktober byde velkommen til sin nye turistdirektør Lars Tribler. Han er 37 år gammel og født og opvokset i Skanderborg. Lars Tribler er uddannet indenfor reklame og marketing og har senest været ansat som turistchef ved Fåborg Turistbureau. Han bestrider tillige en række tillidsposter indenfor turisterhvervet - blandt andet som formand for Foreningen af Danske Turistchefer og via flere centrale poster i Danmarks Turistråd.
Den konstituerede direktør, Per Rasmussen, vendte den 1. oktober permanent tilbage til sit job som turistchef i Grenaa, og er herefter indgået som en del af ledergruppen i Destination Djursland. Gruppen består foruden Per Rasmussen af Lars Tribler og Flemming Rasmussen fra destinationskontoret i Ebeltoft, samt turistcheferne Eigil Osmundsen, Ole Frederiksen og Jens Thousgaard.
I det seneste nyhedsbrev fra Destinationen beretter Per Rasmussen og den nye marketingsassistent i organisationen, Marianne Vester, om de nye tiltag hvad angår markedsføringen af turismen på Djursland i 2002.
Et oplæg hertil blev godkendt på et bestyrelsesmøde i Destinationen den 12. september. Hovedbrochuren »Djursland stikker næsen frem« vil igen udkomme på 6 sprog: dansk, tysk, norsk, svensk, hollandsk og engelsk. Brochuren udkommer i 200.000 eksemplarer.

turist.gif (36939 bytes)

Nye aktører på fællesguiden
Og så er der et helt nyt tiltag på vej - med nye aktører - omkring fællesguiden, der skal »sælge« Djursland overfor gæsten, når han/hun er blevet lokket hertil.
- Fællesguiden - »Information Djursland« - udkommer i 150.000 eksemplarer og vil blive udgivet i samarbejde med Mercatus Reklamebureau A/S og Grenaa Bladet. Tanken med guiden er, at den skal være så repræsentativ som mulig. Det vil sige, at så mange annoncører fra Djursland som muligt skal have tilbuddet om at deltage for på denne måde at lave en guide for Djursland som samler alle informationer og hele turisterhvervet. Dermed giver vi Djurslands gæster den bedste oversigt over, hvad Djursland kan tilbyde. I guiden inkorporeres Turistkort Djursland med både Djurslandskortet i A2- format, og de mange by- og sommerhusområdekort. Fællesguiden vil blive distribueret på hele Djursland igennem den såkaldte lokaldistribution - de blå standere, som står overalt på Djursland, hvor turister færdes. Samtidigt vil guiden også blive distribueret i randområderne til Djursland - herunder Randers og Århus, hedder det i nyhedsbrevet fra Destination Djursland.

[ Alle ugens artikler | Hoved oversigt | Grenaa Bladets hjemmeside ]

© Grenaa Bladet 2000