08-02-1999 |
|
Cat-Link skifter navn til Mols-Linien |
![]() |
Sammenlægningen af Mols-Linien og Cat-Link bliver nu for alvor synlig for forbrugerne, og i fremtiden står der Mols-Linien på alle færgerne på Kattegat.
Fra mandag den 8. februar sker der endvidere en omlægning af priserne, der herefter er de samme på ruterne Odden-Ebeltoft og Århus-Kalundborg.
Adm. direktør Preben Wolff udtaler: - Med den nye prisstruktur har vi et godt alternativ til Storebæltsbroen, både for erhvervskunderne og de private rejsende. Det nye billetsystem betyder også, at kort og billetter fra den ene rute kan benyttes på den anden. Fleksibiliteten giver altså kunderne en langt større frihed i fremtiden. De aktuelle prisstigninger er yderst beskedne i forhold til det hidtidige niveau på Mols-Linien, og vi har hermed også fremover et konkurrencedygtigt prisniveau i forhold til Storebæltsbroen, siger han.
Prisen for en enkeltbillet med hurtigfærgerne bliver 365 kroner for en personbil med op til 5 personer.
Med et tilbud om såkaldte Røde og Grønne Billetter til henholdsvis 300 og 210 kroner er de to Kattegat-ruter også et billigt alternativ til Storebæltsbroen. De to tilbud gælder et begrænset antal pladser på udvalgte afgange.
Også prisen på Hurtigkort/Eksklusivkort, som primært er et tilbud til erhvervsrejsende, bliver nu ens. Disse kort giver automatisk plads på alle afgange året rundt, og prisen for 10 turen bliver 4.400 kr.
Efter de nuværende planer forventes den hidtidige rute Århus-Kalundborg omlagt til at sejle mellem Århus og Sjællands Odde fra d. 26. april. Odden Færgehavn bliver hermed det nye centrum for hele Kattegattrafikken, hvor der sejles således:
Odden-Århus - to hurtigfærger - overfartstid ca. 60 min.
Odden-Ebeltoft, to hurtigfærger - overfartstid ca. 45 min.
Odden-Ebeltoft, to kombifærger - overfartstid ca. 95 min.
Preben Wolff fortsætter: - Vi glæder os meget til at præsentere alle de nye muligheder for vore kunder. Der bliver halvtimes-drift fra Sjælland mod Jylland, hvilket giver et stærkt alternativ til den lange køretur ned via Storebælt.
Vi ved, at kunderne lægger vægt på præcision, hyppige afgange, kort overfartstid og høj service. Alt dette kan vi nu tilbyde i endnu større omfang end tidligere. Broens største fordel er, at bilisterne kan komme over, når det passer dem. Men dét kan vi næsten også tilbyde efter den 26. april. Og en væsentlig fordel ved færgerne er, at kunderne holder pause undervejs, mens vi sørger for transporten, slutter han.
[ Alle ugens artikler | Hoved oversigt | Grenaa Bladets hjemmeside ]
© Grenaa Bladet 2000