27-10-1997

Jens Stephensen

Grenaa Blad logo

Jens Stephensen, administrerende direktør for Scandlines (tidligere DSB Rederi), overvejer ifølge Erhvervs-Bladet, om Scandlines - som ejer halvdelen af Cat-Link-rederiet - skal gå til Havneklagenævnet for at få Mols-Linien til at åbne Odden Færgehavn for Cat-Link, der vil bruge havnen til at åbne en rute mellem Århus og Odden i stedet for rederiets nuværende rute mellem Århus og Kalundborg. Jens Stephensen udtaler til avisen, at han ikke forstår, hvordan Staten kan investere i vejanlæg, der ender ved en privat færgehavn (Odden) på Sjælland.

- Det kan ikke være rigtigt, at ét selskab skal skumme al fløden. Jeg forstår ikke, hvordan en færgehavn kun kan være offentlig fra landsiden og ikke fra vandsiden. Vi vil ikke konkurrere Mols-Linien sønder og sammen. For at kunne konkurrere med Storebæltsforbindelsen er det imidlertid nødvendigt med hyppige afgange, og det kan de to selskaber skabe i et fællesskab. Vi forstår ikke Mols-Liniens stædige holdning til et samarbejde. Vi har jo i forvejen en del af markedet, udtaler Jens Stephensen, der har en ikke fjern fortid som administrerende direktør for det nu hedengangne B&W-skibsværft i København. Tvillingebroderen, advokat Karl Stephensen, har i øvrigt en heller ikke særlig fjern fortid som bestyrelsesformand for det Grenaa-Hundested A/S, der som bekendt krakkede sidste år. Så om ikke lig i lasten, så har brødrene dog et par krakkede selskaber i bagagen.

[ Alle ugens artikler | Hoved oversigt | Grenaa Bladets hjemmeside ]

© Grenaa Bladet 2000