07-04-1997 |
|
Djursland markedsføres for 3,2 millioner kroner! |
![]() |
En ny turistsæson banker på:Djursland markedsføres for 3,2 millioner kroner!En ny turistsæson banker på døren, og i så henseende har Djurslands Turistforening udsendt årets første informationsbrev til medlemmerne, hvori turistchef Per Rasmussen ser lidt tilbage på turiståret 1996, og en hel del frem på indeværende år - herunder de turistfremmende tiltag, der er sat i søen for at gøre 1997 til et godt turistår.- 1996 er vel overstået. Det blev ikke et nyt rekordår, men i det store og hele nåede vi en status quo situation med mindre udsving til plus og minus siden. Sammenlignet med vore nærmeste konkurrenter, som har haft en tilbagegang på 3%, er tallene tilfredsstillende, udtaler Per Rasmussen, som derpå beretter om den eksterne markedsføringskampagne, der organiseres via Destination Djursland, og som startede først i det nye år med deltagelse på messer og udstillinger udover Europa, produktion og distribution af Destinations-kataloget for Djursland samt deltagelse i Danmarks Turistråds kampagner.- Der investeres cirka 3,2 millioner kroner i den totale eksterne markedsføring - herunder temakampagner - for Djursland. Med andre ord en betydelig indsats finansieret ved bidrag fra turisterhvervet, handelslivet, Djurslands Udviklings Råd, Erhvervsministeriet og Arbejdsmarkedets Feriefond. Den eksterne markedsføring skal primært gøre opmærksom på Djursland og skaffe gæster til området, skriver Per Rasmussen.Info-værktøjerDerefter kommer turistbureauerne ind i billedet, som modtage- og servicevirksomheder, der tager imod gæsterne med mere detaljeret information om hele Djursland og lokalområderne. I så henseende har Djurslands Turistforening informationsafdelinger i Ryomgård, Kolind, Fjellerup, Bønnerup Strand, på Grenaa Havn og Grenaa Torv. Som informationsværktøjer kan DT blandt andet byde på Tourist-Guide Nordøst-Djursland, der udgives i 50.000 eksemplarer på tre sprog i samarbejde med Grenaa Bladet, sommerturistaviser på tre sprog i samarbejde med Dagbladet Djursland, turistkort over Djursland på 2 sprog i samarbejde med Mercatus Reklame & Marketing i Grenaa, temabrochurer og en aktivitetskalender for hele Djursland.Nyt - Internettet og turistfrimærkerEndvidere råder DT over et TV-informationssystem placeret på Lion Ferry's to færger, i Kattegatcentret og på Grenaa Torv. Yderligere er DT's Tourist-Guide fra og med indeværende måned at finde på Internettet, oplyser Per Rasmussen, der nu også er leveringsdygtig i turistfrimærker fra Grenaa og omegn.- Ud fra devisen »Gør din by og egn kendt - send den ud i verden« har vi i samarbejde med Andersen- Farmer Kommunikation produceret et ark på ialt 50 turistfrimærker. Hvert ark har 10 motiver, og vi har valgt Det Gamle Rådhus i Grenaa, Meilgaard Slot, Baunhøj Mølle, Kattegatcentret, Hjembæk Strand ved Sangstrup, Grenaa Lystbådehavn, Djurslands Museum og Grenaa Kirke, beretter Per Rasmussen.
Hvert ark koster 50 kroner, og disse kan bestilles og købes ved henvendelse til Djurslands Turistforening.Generalforsamling den 10. aprilGeneralforsamlingen i Djurslands Turistforening afholdes torsdag den 10. april i indeværende uge på Restaurant Den Blå Kutter ved Bønnerup Strand.
[ Alle ugens artikler | Hoved oversigt | Grenaa Bladets hjemmeside ]
© Grenaa Bladet 2000